dinsdag 10 maart 2009

mijn nieuwe bril



dinsdag 10 maart 2009

Om half 11 op de trein naar Muiderpoort. Daarvoor heb ik mn nieuwe dure donkeromrande bril opgehaald bij de opticien.
Nu kan ik in Amsterdam eerst zelf aan mijn bril wennen, voordat het thuisfront commentaar levert.
Zodra ik op de Sarphatistraat arriveer en we een snelle koffie gedronken hebben, gaat m'n schoonzoon de deur uit om te fotograferen.
Een blijde Maria wacht me op, nu een fles, vruchtenhap en spelen, althans, zij ligt vrolijk op het grote bed en ik teken haar, (dat gaat goed met de nieuwe bril!) terwijl ze aldoor haar benen naar zich toe trekt en naar me lacht als ik met de muziek meezing.
Vandaag geen lange wandeling, ik heb geen sleutels, gelukkig, het is pestweer.

Nu een stukje mailen naar een collegakunstenaar die twijfelt over een tekst.
Laat ons maar schilderen, zodra we ons werk moeten omschrijven en verklaren wordt het er meestal niet duidelijker op.
Ik vind het geschilderde pas interessant worden, als ik het niet meteen overzie, begrijp en het me intrigeert.

11 maart 2009

Het lijkt wel lente! Bij Plancius op het terras gezeten,
Neef Gijs St. komt m'n boek daar halen, hij vindt baby Maria en het boek mooi.
We hebben veel te bespreken. wanneer hij weer weg is, maak ik snel een tekening van de twee vrouwen aan de tafel naast me, want misschien regent het morgen weer.


2 opmerkingen:

  1. mam, je bent onbewust een prachtige mac campagne aan t maken ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja lieffie ik besefte dat wel terwijl ik tekende.
    Het is een leuke vorm, het zal zeker vaker gebeuren, want je
    zusje zit hier vaak tegenover mij met de laptop.
    x mam

    BeantwoordenVerwijderen