woensdag 25 maart 2009

pennen, potloden en rode tulpen

Maria gaat slapen, nu verder in het het boek 'Norwegian Wood' van Haruki Murakami. 
Deze keer lezen we een boek van een Japanse schrijver bij de leesclub. Donderdagavond wil ik het uit hebben.
Ik vind het een weemoedig maar ook geestig boek,  gek eigenlijk, ik denk bij Japanse schrijvers nou niet direct aan humor. Het spreekt me in ieder geval erg aan.
Gisteren om 13.00 uur aangekomen en A afgelost, hij moest fotograferen bij het gerechtshof. 
Op m'n 'dooie akkertje' wat zooi hier opgeruimd. Wat is dat een grappige uitdrukking eigenlijk, nog niet eerder over nagedacht!
Maria had o.a. een vaas met  uitgebloeide tulpen van de tafel getrokken.
Hier af en toe opruimen is leuk,  thuis vind ik het een stuk minder, tenzij er een  keurige oude tante  op bezoek komt, waardoor ik wat gemotiveerder ben.
Daarna met Maria in de draagzak over de Dappermarkt gelopen en rode tulpen gekocht en op de witte opgeruimde tafel gezet.
Vandaag hoop ik, ondanks de regen,  nog even naar Van Beek te lopen. Ik wil extra pennen, potloden  en een tekenboek met spiraal kopen.
Vanavond een of twee nieuwe tekeningen op de blog zetten en
we gaan kijken naar het nieuwe appartement in IJburg.




  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten